• איתן יזראלוב

כיצד לבחור משווק דיגיטלי?

במאמרים קודמים דיברנו על כך שהשיווק הדיגיטלי הוא חלק כמעט בלתי נפרד מעסק, ובשביל לקדם ולמשוך עוד לקוחות נדרשות פעולות השיווק. אך אם תרצו לרכוש את שרותיהם של משווקים מהסוג הזה ותכתבו בגוגל "סוכנות שיווק דיגיטלי" או "משווק דיגיטלי" יופיעו לכם לא מעט תוצאות לאנשים וסוכנויות המציעות את שרותיהן, והבחירה לא תמיד קלה כשיש אפשרויות כל כך רבות, ובתכלס מעטים שיוכלו לשרת את הצרכים הספציפיים שלך. בשביל זה אנחנו פה כדי לעזור לך להבין מה אתה צריך ומי יוכל לספק לך את הצרכים האלו.

אחרי שהבנו את החסרונות והיתרונות של השיווק במאמר הקודם, ננסה להיות ספציפיים בדרישות שלנו מהמשווקים כדי שהעסק והמשווק יתאימו אחד לשני כמו מכסה לסיר. מה זאת אומרת? לא כל המשווקים מתמקצעים ומתאימים לכל התחומים וצריך למצוא את אלו שכן יתאימו לצרכים האישיים שלכם. איך אמצא את המשווק האולטימטיבי בשבילי אתם שואלים? בשביל זה הכנו לכם רשימה עם כלים שתעזור לכם למצוא.

חשוב להיות פתוח עם הסוכנות\משווק שאיתו תרצו לשתף פעולה. מה אתם מבקשים ממנו, לכמה זמן (לערך) תרצו לשתף פעולה... יש משווקים שירצו התחייבות לשנה או לחצי שנה ויש כאלו שלא ירצו התחייבות כלל. וכמובן הכי חשוב תלקטו כמה שיותר מידע על המשווק שלכם. שיווק זהו עסק לא זול וחשוב שאם אתם רוכשים שירותים בתחום, תעשו זאת עם מחשבה רבה מאחורי הבחירה. ואנחנו נפרט: 1. הוכחת מקצועיות- קודם כל, תבקשו לראות תעודת הסמכה, לראות שהאדם או הסוכנות שאתם עומדים מולה באמת מוסמכים למקצועם. אף אחד לא רוצה לעבוד עם אנשים חובבנים שמציגים את עצמם אחרת, לא לכולם תהיה תעודה (בדרך כלל לעובדים דרך פלטפורמת גוגל תהיה). במקרה ואין מסמך אשר מסמיך על עבודה בשיווק אפשר לבחון גם בדרכים אחרות, אפשר לעבור לדרכים אחרות לבדיקת המקצועיות שעליהן נפרט בהמשך.


2. תוצאות בשטח- לא להתבייש לבקש תוצאות של לקוחות קודמים או דוגמאות לקמפיינים שעשה. כך תוכלו לראות את כמות האנשים שהתעניינו בקמפיינים של המפרסם, כמות הלידים ומי היו הלקוחות הקודמים שלו. בצורה זאת תוכלו לדעת אם הם היו בסגנון הפרסום שאתה רוצה לפרסם או משהו שונה לגמרי וכך תוכלו להבין אם למפרסם יש ניסיון בתחום שאתם מתכננים לפרסם.

3.ממליצים- כמו שציינו משווק זו עבודה קריטית ולא זולה לעסק או לקוח, חשוב לעשות תחקיר מעמיק לפני שרוכשים שירותים גם אם לפעמים מבקשים דברים שלא תמיד יראו בעין יפה, כמו. משווק איכותי יבין שזוהי בקשה לגיטימית, ואם במקרה המשווק לא ירצה או ממליצים או לקוחות קודמים לדבר איתם ולשמוע חוות דעת יעשה טובה ו"פרצופים" סביר להניח שיש לו משהו להסתיר, ורצוי לראות זאת כנורת אזהרה.

4. מחיר- אנחנו כבר יודעים שלרכישת שירותי שיווק תהינה הוצאות נכבדות, אך חשוב לשים לב לא להתפתות למחירים זולים מידי. צריך לראות שמצד אחד לא המחיר הנמוך הוא זה שימשוך אתכם כעיוורים ובסוף העבודה לא תעשה כמו שצריך, מכיוון שאדם המעריך את עצמו ואת עבודתו לא יתן מחיר מצחיק ויש להתייחס לכך בכובד ראש. מהצד השני גם מחיר יקר מידי שיכול להיות שיעשה עבודה טובה אבל בסופו של דבר לא יהיה משתלם מרוב ההוצאות על הפרסום. צריך למצוא את האמצע לא יקר מידי ולא זול מידי ושמתאים לתקציב האישי. בנוסף יש לבקש שיהיו עדכונים שוטפים אליכם בנוגע למה קורה עם התקציב שלכם כמה הושקע ממנו כל תקופה כדי שתראו אם התוצאות המתקבלות לטעמכם ביחס לתקציב שהושקע.

לסיכום, אנחנו יכולים להבין שיש שלל דרכים לבחון מי המשווק שהכי מתאים לך, בין אם זה לפי המלצות של לקוחות קודמים, הוכחות בשטח של המשווק, וכמובן גם חשובים המקצועיות, המחיר וההתנהלות התקציבית עם כספכם. אך חשוב לזכור שבוחנים את כל הקריטריונים ולא רק אחד מהם לפני בוחרים משווק. אלו המלצות שימנעו מכם הרבה כאב ראש והוצאות מיותרות בהמשך התהליך.



0 צפיות

רשתות חברתיות

מנהל מדיה חברתית וירטואלית של עורכי דין, רואי חשבון וסוכני ביטוח

Designed & Build  by Studio Reut Tucker